Thursday, March 7, 2013

Aku dah lama perasan, penceritaan akau pada post yang lepas tak sampai ke hati pembaca. Haha. Karangan bergambar aku tak jadi. Haram jadah betul tak boleh nak view. masa aku taip dekat iphone elok saje. (secara tak sengaja termention telefon tangan baru, ehem yang 5 tu)

Disebabkan itu, Raihan ada tanya apa gambar aku letak tu. Jadi ini huraian pendek berkenaan gambar tersebut. Macam biasalah cita-cita aku mesti lah nak jadi surirumahtangga yang berjaya, isteri solehah, ibu mithali dan dot dot dot. Sebenarnya kalau ikut gambar haritu banyak lagi kisah cita-cita, termasuk la part-part yang menyentuh sensitiviti umat, tapi malu nak huraikan lagi.

 Ni aku tengah sorang dekat office tunggu turn diangkut pergi bank. Lepas tu boss whatsapp kata nak beanja lunch untuk semua orang. Dekat Japanese restaurant pulak. Mak ai mau tak terliur. Aku punya sangap dengan salmon lain macam sekarang. Cuma nafsu terjejas sikit sebab ada dua ulcer dalam mulut ha. Sedih betul.

Selasa pagi haritu pakcik kegemaran aku meninggal. So sekarang balik kerja ulang alik balik kampung jadi supir si ibu pergi tahlil. Hidup kelam kabut sikit, tapi gua tahan je longlai camne pun sebab esok-esok bila lagi nak berjasa kat mak pak sendiri. Mood syahdu memang bergelumang dalam darah. Pulak pms gua dah drag sampai 2 minggu. Jadi kiralah berapa lewatnya cycle gua bulan ni. Sikit lagi boleh jadi alien. Haha. Lepas tu dah takde communicate dengan kesayangan dimerata tempat dah. Dengan Raihan pun entah bila last aku bercakap dengan dia. Masing-masing sibuk. Sampaikan bila mood sendu sampai tak sempat nak layan.

Dugaan je ni, tak susah pun nak hadap tapi kena pandai aturlah mana yang penting. Cakap pasal penting, borang nikah pun tak berisi lagi. Hoiiiihhh

No comments: