Monday, March 11, 2013

Isu diri

Aku ada beberapa isu dan konflik diri bila nak dekat-dekat majlis ni. Yang pertama masalah muka. Kulit muka ni bukan jenis berjerawat so Alhamdulillah atas kurniaan Allah. Tapi kulit muka ni macam kusam. Kalau lepas 2 3 jam apa yang ditepek kat muka ni dah hilang, memang nampak kelam terus muka. Tak muda langsung. Since aku bukan jenis gegirl sangat so tak rajin betul nak beli pape, nak pergi facial segala. Takde solution apa-apa melainkan tunggu kuasa magic mak andam dan make up tools dia menjadikan muka berseri bak diamond.

Masalah kedua adalah masalah kaki tak sama saiz. Betullah manusia ni takde yang sempurna. Tapi sedih betul rasa bila kaki kanan saiz 7, kaki kirin saiz 6. Allah, nak beli kasut susah betul la. Bila ada yang berkenan itulah halangan utama. Dah la jenis jari kembang, tak boleh pakai kasut kuncup-kuncup kat depan. Aku belum ada bayangan macam mana rupa kasut tu nanti. Silap-silap redah pakai flat je.

Masalah ketiga dan masalah yang bukan nak kahwin pun dah bermasalah. Kisah berat badan. Setahun duduk rumah sekarang sejak habis belajar, tak tipu kalau aku cakap aku naik dekat 10kilo. Gila punya hal.

Bye
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

3 comments:

HazeL said...

ika cube pakai simply siti

Azam Zamri said...

bila kawen wey! haha semoga segala berjalan lancar.

Ika D said...

akak: tu mekap2, x rajin la saye. haha

azam: 4 may insyaAllah. amin utk doa anda =)