Friday, April 5, 2013

Sesak

Amaran: ini post ketika hampir datang bulan. Aku tak yakin ayat suci murni keluar.

Sehari ni agak serabut. Aku rasakan aura-aura negatif keliling. Aku selawat, baca ayat apa terlintas, cuba layan running man dalam lrt, sampai office aku tak rasa lapar tapi bila aku sedar makanan adalah hiburan aku gagahkan diri turun breakfast. Cuba buat hubungan luar tabiat, order telur separuh masak sebagai side dish. Main course roti canai. Jadi tahniah, aura negatif seakan pergi. Gura kasar sikit dengan officemate, gelak sebahak mungkin. Sampai terlintas dalam otak masing-masing ini mesti ada yang tak kena nanti. Oh sepatutnya menjelang malam ada birthday dinner cum farewell party tapi dah agak ada something jadi buat semua tak jadi. Harini tugas dekat office jadi private investigator untuk boss. Kemain bersembang dengan boss serupa kawan. Tapi tula hati tak tenang. Pelan-pelan si negatif sampai. Mula rasa sesak dengan segala hal. Huh rasa nak pukul hempuk semua. Dah balik sampai sekarang masih sesak. Entah kelancauan ke kecelaruan mana yang datang. Haaahhh rasa nak panjat bukit sampai semput. Atau bertapa atas gunung sejuk.

Aku tau ada terlajak kata. Takpe aku kata. Kau banyak bunyi tak payah bising dekat aku. Aku gigit kau nanti.

Aku nak gerak ke bilik air, berendam dan kemudian maju ke dapur, cari hiburan.

No comments: