Friday, November 8, 2013

Alah bisa tegal biasa.

Alah bisa tegal biasa. 

Ewah. 

Bulan-bulan lepas, banyak betul aku merungut pasal kerja. Especially masa masuk kerja dulu. Imagine masuk time year end closing. Tipu tak rasa menyesal tukar kerja. Aku pelik macam mana teammate yg ada anak kecik gagah kerja beriye macam tu. Sorang teammate siap bawak anak umur setahun lebih duduk sebelah sebab takde siapa nak jaga. Sumpah pelik. 

Hidup zaman sekarang, sejak dua menjak ni harga segala nak mencanak naik. 

Faham terus apa sebab semua bertahan. 

Masa ni perlukan keliling yang faham apa yang engkau faham. 

Betul duit tak kemana, betul kau patut spend masa lebih dengan keluarga, betul kau jangan jadi hamba kerja. Semua betul. 

Tapi orang boleh cakap apa je. Macamlah dia tanggung hidup kite kan. 

Susah nak puaskan hati orang yang tak faham ni. 





No comments: