Thursday, April 23, 2015

Mengidam tak habis

Dah hujung-hujung pantang ni makin kerap pulak gua rindu zaman pregnant. Gua syak sebab zaman tu apa gua mintak senang dapat. Cuma baiknya gua tak mintak mende pelik sangat. Masa tu dok ligat nak pi jalan je. Rezeki betul start masuk 5 bulan menderu jalan sana sini. Legoland berjaya ditawaf, walapun takde game yang mampu aku main kecuali naik train tu je. Pastu pi laut, cherating sama PD. Tapi takde rezeki mandi laut, sama ada hujan atau laut surut pastu air kotor. Tapi for sure ada swimming pool maka itulah tempat bermain. Aku yang tak reti berenang ni tapi sejak berpelampung kat perut tetibe macam reti. Pastu last haritu pi Phuket. Ini dah 7 ke 8 bulan. Hadap. Siap snorkelling mak kat sana nyah. Itu pun patut last trip aku ikut Raihan pi Melaka or Ipoh. Tapi terberanak awal. Lasak ligat mau jalan tak terbukak cepat. Seronok la masa tu. Every weekend pun rajin jalan ikut Raihan pergi main bola. Merentas padang dengan terik matahari. Kadang-kadang hujan dengan lecak. Tabah pegang payung. Pastu masuk stadium pulak tengok bola. Selalu kena pergi senyap-senyap. Dah balik stadium baru mak bapak tahu. Itu pun kemain jauh menapak dari tepi jalan tempat parking kereta sampai panjat tangga stadium. Gilo betul laki gua bagi gua pergi. Haha. 

Ha kau, panjang gua hikayatkan kenangan manis gua melancong. Betapa gua kemaruk nak pi jalan ni. Makan berpantang tak kisah tapi pantang nak berjalan ni berat betul nak dipikul. Entah sejak bila makan sedap boleh tolak tepi. Mungkin sebab selalu dah dapat makan sedap. Mende bila selalu dapat kita pandai senyap kan. Tapi kurang sebulan lagi nak masuk kerja balik. Pastu puasa pulak, hah year end closing pulak office gua nanti, raya pun tak pasti cuti berapa lama. Gua selalu berangan tiap kali balik Senai nun ada rezeki nak pi seberang tambak. Mana tahu tahun ni punya raya. Amin. Muahaha angan-angan. 


No comments: