Wednesday, May 20, 2015

Dah start kerja since last week. Setakat ni kerja office buat part ringan-ringan dulu. Dulu aku terer buat 2 company besar terus, sekarang boss bagi 2 company kecik. Rezeki orang kata. Walaupun terkedek-kedek aku nak sedut gst punya bahana. Naik berbelit jugak otak nak memikir. Pastu setiap hari ada saje perkara memalukan jadi. Pesen tak biasa kena bahan macam aku ni agak payah bila sokmo kena gelak dek orang tapi sejak dah beranak guna jela alasan urat banyak putus.

Ni baru seminggu kerja kan tapi banyak hari dah malam baru sampai rumah. Aku dah duga memang macam ni jadinya sebab year end closing punya bahang. Nasib baik rezeki la jugak baby ada mak nak tolong jaga. Rindu tak rindu la kan tapi sekurang-kurangnya kurang risau tu. Baby pun dari lahir memang mak dengan abah yang lagi banyak uli dia. Tenang la sikit ummi cari rezeki. Asalkan dia cukup  susu. Kemain kekok 1st day nak pam susu dekat office haritu. Sama kekok masa 1st time bawak baby outing pastu kena breastfeed dekat public. Haha berlagak macho sarung nursing cover,pastu bila  baby dok meronta aku dalam aircond pun boleh berpeluh. Sama kes nak pam ni, kat rumah lain cerita. Dekat office nak share area dengan ramai mak-mak lain lagi. Mencabar. Pastu ni tengah tak menimbun kerja boleh la pergi nursing room dia, esok dah menimbun aku risau betul aku leka. Kurang production maka ada la part lain yang melebih. 

Cerita nak berhenti kerja bukan setakat terlintas je tapi dah dia dah lintas aku siap ajak singgah lama sikit. Tapi sebab nafsu aku yang kemain macam-macam maka biarlah nafsu aku dipuaskan. Semua pun untuk selesakan baby jugak. InsyaAllah doa yang baik-baik untuk semua. Harini pun dah genap 2 tahun kerja kat company ni. Terer jugak. Entah berapa lama lagi tahan tak tahu. Mintak ditambah rezeki. 

Aku nak cerita penat jadi working mom pun tak leh lagi. Sebab main tak aci. Kitorang still merempat rumah mak. Haha makan masih free, kain baju pun kadang-kadanh dah cantik berlipat. Besarnya jasa mak. Nanti bagi hadiah mahal sikit. 

No comments: