Monday, June 13, 2016

Lupa

Abah dah sedar siang tadi. Depa dah stopkan semua ubat yang bagi dia tidur tu. Alhamdulillah semua stabil. Dia dah bangun. Tiub oksigen dah tukar topeng oksigen. Cuma hal sedih kuman tibi aktif balik. Dia dalam bilik dan kami tak boleh masuk. Tengok dari luar je. Time visit petang tadi kita bawak whiteboard dengan marker pen. Tulis apa nak tulis. Syok. Tapi abah terlalu lasak. Habis dia nak cabut segala tiub yang ada. Risau. Jujur aku macam lagi risau dia berjaga lasak macam ni. Mungkin dia tak selesa tapi tula. Abah. Macam Atuk dulu-dulu. 

Aku masih dengan emosi tunggang langgang. Positif satu hal, negatif satu hal lain. Payah. Padahal aku shut down semua bisnes punya hal ni. Pun serabut. Tapi tadi Raihan random cakap pasal percaya kuasa Allah. Maksud dia apa yang kita nak especially mende baik, percaya Allah tu akan bantu. Memang kita percaya. Bila mana positif datang, tu masa kau habis percaya la Allah tolong ni. Atau kau yakin sangat Allah ada dan akan bantu. Cuma aku ni salah apply. Aku kalau drive ke hospital selalu risau parking takde. So dari malam lagi aku dah potpet kat semua orang, mintak-mintaklah esok senang jumpa parking. Kang nak keluar rumah doa yang sama, nak start drive doa yang sama. Pesen noob nak parking macam aku ni memang taklah nak side parking ke apa. Jadi kena ada spot yang supp masuk terus cun. Sampai specific gitu aku mintak. Siap tawar lagi dalam doa, niat baik ni bawak mak, nak lawat abah, kau permudahkan lah ya Allah untuk dapat parking yang aku mampu nak cun-cun letak kereta. Amazing la kan sebab memang termakbul la doa. Ngam sangat parking dekat dengan koridor. Panas 2 3 tapak je. Pasal kita doa kan, kita pun usaha pusing sana sini cari mesti tuhan bagi. 

Yang negatif. Bila bawak Auliya pi hospital. Aku letih teruk. Dia sangat aktif lari sana sini. Hai semua orang. Fuhh. Semput aku satu hal. Dah la panas terik dekat lobi tu aircond bukan rasa. Kau puasa pulak. Ya ampun kering dia sampai la ni aku ingat. Adik aku turun lambat nak tengokkan Auliya pun aku melenting. Padahal tu anak aku. Tapi sungguh, masa tu dah rasa berjalan macam seret kaki. Sebab penat sangat. Sampai la ni aku serik nak bawak. Tulah silap. Negatif. Tiap kali nak gerak ke hospital aku cakap takleh bawak Auliya, kakak penat jaga dia. Haihh. Nampak tak? Mana doaaaaaaa???

Simple je. Tapi tak boleh sedar. Kadang-kadang dah apply tapi tak menyeluruh. Paham? Tak paham sudah. Nama kau dollah. 

Rindu abah. Aku mengharap nurse dengan doktor sana diberi kesabaran nak jaga abah yang tengah melasak tu. 

No comments: